2008. június 19., csütörtök

Mondj NEM-et az FRA törvényre

Ismét egy kis saját élmény...tegnap Stockholmban jártam és a parlament környékén is megfordultam. Egyszer csak nagy zajra lettem figyelmes, kiderült hogy egy tüntetés közepébe csöppentünk, akkor még nem tudtam mi is az FRA (Försvarets Radioanstalt) ami ellen tüntetnek, bár pár szó a transzparenseken ismerős volt (övervakna, sovjet)...

Ma kicsit utánanéztem és kiderült, hogy 18-án a svéd parlament megszavazta az összes svédországban élő (állam)polgár megfigyelését lehetőve tevő FRA törvényt. Eddig csak a rádióforgalmat lehetett megfigyelni, ezután ha a tiltakozás nem vezet eredményre akkor az összes elterjedt kommunikációs formát megfigyelhetik vagyis az emailt, az smst, faxot, a web forgalmat, a chat forgalmat.

Nyilván főleg antiterrorista célja van a dolognak ill. itt legalább törvényes által támogatva csinálják, de mégis sérül a demokrácia védelmében az ember privát szférája.

A weben rengeteg kapcsolódó információ fent van, ha érdekel valakit szívesen beleásom magam.

Mindenesetre 2 ember a parlamentben nem mondott igent (összesen 4 embernek kellett volna tartozkodnia/nemet mondani és akkor nem kerül elfogadásra), a képüket, nevüket ezen a siteon is megtaláljátok: http://www.stoppafralagen.nu/.

1 megjegyzés:

  1. Ujabb beteggel talälkoztam delutan, aki hosszabb stabil ällapot utän kattant be ujra, miutän ugy erzi lehallgatjak. Ugy tunik ez ugy a mi munkänkat is megszaporitja rendesen.

    VálaszTörlés