2008. június 22., vasárnap

Esbjörn Svensson

Eddig főleg a svéd könnyűzene területéről válogattam zenéket nektek és persze   megmutattam a fantasztikusan tehetséges gyerekeket, tiniket.
Úgy gondoltam azonban itt az ideje, hogy bővítsem a palettát.
Kolleganőm férje aki nagy jazz  rajongó, de minden más területen is nagyon otthon van, ha zenéről van szó, hajlandóságot mutatott, hogy segítsen nekem ebben.
Sajnos épp egy szomorú aktualitással kezdem (kezdjük) az ismertetést.
(a képpre kattintva Wikipedia )

 

 

Az ismert svéd jazz muszikus Esbjörn Svensson június 14.-én szombaton egy búvarbaleset során életét vesztette Ingarő–nél a Stochkolmi skärgård (sziklaszigetek)-nál.
44 éves volt, feleségét és 2 gyeremeket hagyott hátra.
1964-ben született Västerås-ban. 1993-ban jelent meg a Esbjörn Svensson Trio első lemeze. A muzsikus a triót Magnus Östrom-al és Dan Berglundnd-al alapította.  Mostanában fejezték be a 12. lemezüket. 1995-ben és 1966-ban az év jazz muzsikusa lett. 1998-ban Grammis díjat (nem keverendő a Grammy díjjal) kapott, mint a legjobb zeneszerző és a Trio  „Winter i Venice" lemeze szintén Grammis díjazott lett.

http://www.expressen.se/noje/musik/1.1199787/jazzmusikern-esbjorn-svensson-dod

 

 Hallgassátok! ( katt)

1 megjegyzés:

  1. Basszus! De kár érte! Én még láttam őket koncerten Visbyben a Munkkállarenben. Hihetetlen jó zenét nyomtak! Még lemezt is vettem tőlük ott helyben. Szomorú, hogy ez történt.

    VálaszTörlés