2010. május 4., kedd

A Vättern partján

Made with Slideshow Embed Tool

Vasárnap megint kirándultunk kicsit. Nem oda mentünk ahova eredetileg terveztük, de mivel az időjárás előrejelzés szerint tőlünk nyugatra felhős, tőlünk keletre napos idő volt várható, nem volt kérdés az irány. Dalsland-kanal majd legközelebb.

Askersundnál értük el a Vättern északi csücskét, majd haladtunk délfelé. Megálltunk a Stjärnsund slott-nál ahol már sokszor jártunk, de nem lehet betelni a látvánnyal. Sajnos ilyenkor még minden zárva van, a kastélyba sem lehet még bemenni. Viszont a kávézó melletti galériában sok szépet láttunk. Vadstenában ebédeltünk a főtéren, sütkéreztünk a napsütésben és a kaja is igazán ízletes volt. Séta a parton majd megnéztük ismételten a Szent Birgitta alapította templomot. Igazán monumentális katolikus templom, ami errefelé ritkaság. Vadstenában működő apácarend, kolostor is van.
A következő állomás Gränna volt a polkagris (fehér-piros csíkos cukorka) hazája. Itt szuletett Salamon August Andrée , aki aztán egy leghajoval örökre eltunt a láthatáron . Innen átkompoztunk Visingsön-re, ez egy kis sziget a Vättern déli részén. A kompon tábla hirdeti hol található a defibrillátor. Idő híján csak az északi felét tudtuk bejárni a szigetnek. Mint mindig most is elhatároztuk, hogy ide egyszer még vissza kell jönni. Na de mikor, amikor annyi mindent nem láttunk még. A nap folyamán sokféle állattal találkoztunk olyannal is amitől én komolyan megijedtem. A gyerekeim kitörő örömmel hívtak, hogy "nézd anya, sikló". Szerintem nem az volt, bár nem értek a kigyókhoz. Annyit tudok, hogy jobb távol maradni tőlük. Aki a kép alapján be tudja azonosítani mit láttunk, az írja meg egy kommentben.
Hazafelé fantasztikus naplementében gyönyörködhettünk, a képek egészen giccsesre sikeredtek. A látott helyek részletes leírásától most eltekintek, csak a hangulatot akartam átadni.