2008. december 19., péntek

A Szentgyörgyi-Krebs ciklus, skandináv elemekkel

Hogy ne csak papoljak a tudásról és annak szükségességégéről, következzen egy kis ismeretterjesztés.

Mielőtt belevágnék elárulom, hogy a biokémia nem tartozott a kedvenceim közé. Ez volt az egyetlen vizsga ami elől megfutamodtam. Egy egész napra.
Annyira izgultam, hogy a vizsgáztatónak csak annyit tudtam mondani, hogy haza akarok menni. Jó fej volt, azonnal felmérte a pillanatnyi psychés állapotomat és hazaküldött. Útravalóul annyit mondott, hogy eszembe ne jusson kezembe venni a könyvet, menjek haza, igyak meg egy sört, aludjak és másnap jöjjek vissza. Napoztam, söröztem, aludtam és másnap 4-re leszigorlatoztam.
Nem gondoltam, hogy mégegyszer valaki számon kéri rajtam a Szentgyörgyi-Krebs ciklus teljes ismeretét, de tévedtem.
Neurológia szakvizsgám előtt 3 hónapig Csanda professzor úr által vezetett klinikán gyakorlatoztam. Körbejártuk az egyes részlegeket, többek között a pathologiát is. Sőt neuropathologiia részvizsga is volt. Hírhedt volt a vizsgáztató a diákok körében a rosszindulatáról és arról, hogy csakis olyanokat kérdez, amire tuti nem tudsz válaszolni. A már vizsgázottak azt javasolták, inkább valahova félre nézzek vizsga közben, mert olyan pofákat vág, hogy az élettől is elmegy a kedved.
Terjengett azonban egy jó hír is. Azt mondták, ha ő 1-t ad a részvizsgádra és a nagyvizsgán Csanda professzor úrnál véletlenül kétesre állnál akkor ő inkább hozzáadja az egyest és felfelé kerekít.
Mindere számítottam csak arra nem, hogy az lesz a vizsga feladatom, hogy írjam fel részletesen a táblára a ciklust. Ki emlékezett már a részletekre!
Megkérdeztem tőle, hogy komolyan gondolja-e hogy valaki 10 évvel a biokémia vizsga után erre részletesen emlékszik erre. Na hogy én mit hallgattam végig az észbéli képességeimről. Nem használt a félrenézés se.
A valódi vizsga azonban igen kellemes hangulatban telt, soha olyan nyugodt nem voltam vizsgán. Tudtuk, hogy 3 hónapnyi gyakorlat, folyamatos kérdezés során már minden eldőlt, nincs miért izgulni. Sima volt az 5-s, nem kellett hozzáadni a pathologia 1-t.

Akkor  most okuljatok ti is.  Katt! (megéri)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése