2009. február 18., szerda

Vele vagy nélküle

Mármint papírral vagy anélkül...ha már úgyis együttélésről van szó.


Amint azt tudjátok, mivel svéd melóm nincs ezért a magyar + esa-s meló mellett "tanulok" az SFI keretein belül. Ennek amellett, hogy lassan fejlődik a svéd tudásom is, megvan az az előnye, hogy ösztöndíjszerű jutattásban részesül a kedves tanuló. Az ösztöndíj összegét ki lehet egészíteni a gyerekek után járó kisebb összeggel. Ha már adják, fogadjuk el felkiáltással bejelöltem a megfelelő opciókat és vártam, hogy mi lesz. 


Pár napja megérkezett a válasz...miszerint a Skatteverket (SKV - itteni apeh) szerint én nem vagyok a gyermekeim gondviselője (vårdnadshavare). Ennek fele sem tréfa, írtam az SKV-nek, hogy a saját 2 gyerekem gondviselője hadd legyek már. Ma jött a válasz az SKV-től miszerint attól, hogy biológiai apjuk vagyok mivel csak élettársi kapcsolatban élünk (sambo) ezért automatikusan nem jár a vårdnadshavare kitüntetés, de keressem fel a helyi illetékes irodát, hogy regisztráljanak engem is mint gondviselő. (házasság esetén erre nincs szükség mindkét szülő automatikusan gondviselőként regisztrálódik) Így is tettem, frissiben írtam az illetékesnek aki közölte, hogy keressem fel a Tingsrättent (járás bíróság - első fokú bíróság) és ott hoznak egy határozatot ami alapján az SKV regisztrál engem is mint gondviselőt.


Ha már elkezdtem végig csinálom...felhívtam a Tingsrätten-t, ahol előadtam mit szeretnék azonnal kapcsoltak egy illetékeshez aki mondta, hogy semmi akadálya, irjak egy egyszerű levelet nekik, hogy mi a helyzet és mit szeretnék valamint fizessek be 450 SEK-t az eljárás díját és minden jó lesz.


Ha visszajöttem meg is írom és elküldöm, beszámolok a fejleményekről. A gördülékenységről most nem írnék, aki akarja úgyis látja a különbséget, de azt láthatják az esetlegesen ide költözést tervezők, hogy ha egyéb kifogás/akadály nincs, érdemes beugrani az illetékeshez odahaza és beszerezni a papírt.

1 megjegyzés:

  1. lehet, egyszerűbb, ha gyorsan összeházasodtok, a következő hazalátogatáskor :)

    VálaszTörlés