2008. július 29., kedd

Na ki viszi?

Mármint a beteget a másik kórházba.
Igen, megint dühös vagyok és nem értem.
A történet röviden:
Fiatal srác, I. tipusú diabetes-el. Nem mellesleg depressziós és időnként öngyilkos akar lenni.

Mint pl. most.
Nemrégen feküdt bent nálunk az osztályon. Akkor a "jól" beállított insulin kezelés mellett a vércukra 2,4 és 22 között ingadozott. Szóval nem az a stabil fajta.
2 napja hyperglykaemiás kómában bekerült a belgyógyászatra. Nem hajlandó használni az insulinját.
Ma sürgős psychiátriai konzíliumot kértek.  
Úgy döntöttem megfelel az ügy a kényszerkezelés itteni kritériumainak, ezért írtam egy Vårdintyg-t.  Közben felvettük a kapcsolatot Big Brother-ral  (a megyei koordinátor, aki diszponál az ágyak felett.)  A karlskogai osztály éppen zárva van, tehát Örebro vagy Lindesberg. Ez utóbbi lett a nyerő . Igaz szabálytalanul, mert a kimenőn levő beteg ágyára nem lehet fektetni, de most vészhelyzet van, mivel itt a nyár, ezért kivételt tettek.
OK, mondtam én, akkor mentő, mert mégiscsak egy súlyos cukorbeteg fiatalról van szó, akármi is történhet az úton, ami kb. 1,5 óra.
Na mint gondoltok mit válaszoltak? - hát persze hogy nem. Psychiátriai beteget nem szállítanak, meg különben is sok a dolguk. Nem maradt más hátra, a rendőrség szállítja.
Na ilyenkor nyílk ki a zsebemben a bicska.
Jämsteldhet (egyenjogúság), patient säkerhet (beteg biztonság)??? Miről is papolnak ezek itt nekem?  Törvényi szabályozás ide, törvényi szabályozás oda, amíg ezt meg lehet tenni egy beteggel, csak azért mert depressziós, addig ezek csak üres álságos frázisok.
Milyen jól érezheti magát egy depressziós beteg egy rendőrautóban, közszemlére kitéve a járókelőknek, mint egy bünőző.  Mi ez , ha nem megbélyegzés?  És a biztonság? Kiváncsi vagyok, hogy a szerv vajon mit csinál vele ha behypózik útközben. Majd akkor nyilván hív egy mentőt. Csak ne legyen túl késő.
Fel nem foghatom, hogy a demokrácia fellegvárában miért nem tudják végre tisztességesen megoldani ezt a kérdést.
Miért nem csinál pl. a psychiátria egy saját mentőszolgálatot. Csak futná az adóból?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése