Szabolcs meglepett az írásával, szemléletes anyagot dobott össze. Én persze nem tudok nyugton maradni, muszáj kiegészítenem kicsit.
Mégiscsak nő vagyok és gondolom sok női olvasóm is van akiket a részletek a berendezés, felszereltség is érdekelhet.
Jöjjennek először a tények:
2006-os modell, 125 LE-rős turbodisel motor. 6,5 m hosszú és 2.9m magas.
Felszereltség:
Légkondi, színes TV, digitalbox, dvd lejátszó (a fiúk a Wii-t is hozták).
Színes tolatókamera.
12V/230V átalakító, extra akksi, napelemek a tetőn. 2db 11 kg-os propán-bután gázpalack.
Hütő és mélyhütő.
Riasztó rendszer. Gázszivárgás érzékelő.
Szeparált,fütött tusoló kabin, mosdó, WC, meleg víz.
.
Konyha részleg: 3 égős gáztűzhellyel, teljes konyhafelszerléssel, beleértve az elektromos vízmelegítőt, habverőt, sajtvágót stb.
A képen látható tv-t "upgradeltük" egy 20"-os TFT-re, így már wii-re is alkalmas lett a dolog ill. mégiscsak szebb képe volt ha a gyerekek dvd-t néztek esténként.
Mosogatáshoz a vizet elektromosan és/vagy gáz segítségével lehet melegíteni, attól függően, hogy téli vagy nyári üzemmódra van kapcsolva. Érdekességnek: az autó leírásában vannak jó tanácsok pl. a téli üzemmódra - a lakóautó köré építsünk hóból falat, mert hőszigetel :) - Szabolcs
Energia ellátás: 12 Volt, gáz, 230 V. (ez utóbbit a pótaksihoz csatlakoztatott inverter szolgáltatta, ha nem voltunk campingben.)
A vezető fülke felett 2 felnőttnek, vagy 3 kisgyereknek elégséges méretű fekvőhely.
Hátul egy franciaágy. Az étkező asztal lecsukható, ott még egy dupla ágy kialakítható.
Ahogy Szabolcs már utalt rá, sajnos csak négy, biztonsági övvel ellátott ülőhely volt benne. Erről nem szólt a hirdetés.
Egy mikró nagyon hiányzott, az előre vásárolt kész, félkész ételeket, mikróban azért könnyebb elkészíteni, mint gázlángon lábosban.
A hirdetés szerint 4 kerékpárnak alkalmas tartószerkezet hátul .A kerékpártartó eredetileg 3 darabos, a tulaj kokányolta 4-re alkalmassá (erről hallgatott - Szabolcs). Nem is bírta terhelést, az egyik fekvőrendőrnél, jól le is fittyedt az egész. A fiúk fa ékekkel stabilizálták valahogy.
A legnagyobb problémát a teljesen simára kopott gumik jelentették. Emiatt egy programot, egy híres útszakaszt a „trollstigent” nem is mertük bevállalni. (Utólag látva, ahogy Geiranger után kanyarogtam a hasonló úton különösebb gond nélkül, már sajnálom - Szabolcs)
Ez bizony a mi bénaságunk volt. Sokkal előbb el kellett volna menni átmustrálni az autót.
Campingben csak egy alkalommal aludtunk, egyébként benzinkutak mellett, vagy pihenőhelyeken hajtottuk álomra a fejünket. Ez, mint kiderült nem volt egészen szabályos, de a gyakorlatban működött.
Rendőrt alig láttunk az utakon. Nem olyan sűrűn, de voltak sebességmérő kamerák az utakon, amik a mi radardeketorunk szerint, ami elég sokmindent érzékel , nem működtek. (nem zárható ki azonban, hogy valami nagyon spéci kamerák ). Szóval azért vigyázat!
Ekkora autóval és ilyen terepen meg amúgy sem lehet száguldozni.
Ja, és persze az ára biztos mindenkit érdekel!
Májustól-augusztusig 6900 Kr/ hét, a többi hónapban 5500 Kr.
Nem olcsó, de ha beleszámolom, hogy egyszer ettünk csak egy pizzériában, azt is csak úgy az érzés kedvéért és szállásért is csak egyszer fizettünk 180 norvég Kr-t, akkor szerintem megéri.
A www.blocket.se -n lehet keresgélni többek között ezt is.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése