2011. február 21., hétfő

Julmarknad - Tallin

Még elmaradtam evvel az útibeszámolóval és mivel ma nincs kedvem komolyabb témákhoz, hát bepótolom.
Még december közepén egy péntek délután felcihelődtünk és irány Stockholm, hogy ott felszálljunk a Siljaline Tallinba tartó hajójára.
Sokan járnak át innen oda egy kis karácsonyi vásározásra. Azt beszélik, hogy Tallin nagyon szép és minden nagyon olcsó. Mi tulajdonképpen inkább a város és a karácsonyi feeling miatt mentünk, de azért szétnéztünk az üzletekben is. Jelentem pont annyiba kerül minden, mint Svédországban. A svédeket persze ez nem zavarta, hatalmas nagy csomagokkal megpakolva tértek vissza a hajóra. Pont úgy viselkedtek, mint mi magyarok annak idején Triestben, Tarvisióban. Hú, de régen volt már az is!
Szombat reggel kötöttünk ki, majd nyakunkba vettük a jeges-havas várost. Én egy kicsit meg voltam illetődve, mert még sosem tettem a lábam a (volt) Szovjetunió területére. Tudom szegény észtek most felszisszennének, de nekem akkor is ezt jutott ott akkor eszembe. Mikor már kellőképpen átfagytunk és megéheztünk kerestünk és találtunk egy jó kis éttermet. Kellemes, barátságos felszolgálás és igazán ízletes étel. Az ár itt is svéd volt.
Délután elkövettük azt a hibát, hogy az ingyenes busszal elzötyögtünk a jó messzire fekvő bevásárló központba. Tömeg, büdös, mindenki tolakodott. Igazi szociálista érzésem volt. Még jó hogy útközben volt egy kis szórakozás is. Egy svéd lány visszafelé borospohárral a kezében szállt fel a buszra és ennek megfelelően tajtrészeg is volt.
A hajóút oda-vissza kellemesen telt. A vacsoránál, reggelinél a bőség zavarával küszködtünk, azt sem tudtuk mit szedjünk a tányérunkra, olyan incsiklandozó falatok sorakoztak a tálalón. A bulizással sem gondunk, abból is volt választási lehetőség rendesen. Barnuskámmal még táncoltam is, megtanítottam rockizni.
Visszafelé úton a hajón a 8. emeleten szaunáztunk, majd a jacuzziban lazáztunk ahonnan a tengerre nyílt a kilátás, csak sajnos vaksötét volt. Érdekes érzés volt egy erősen imbolygó hajón szaunázni, azt sem tudtuk, hogy éppen mitő szédülünk. Vasárnap délelőtt újra autóban ültünk és csúszkáltunk haza a szakadó hóesésben.
Szóval Tallinba hajózni jó, csak ajánlani tudom. Ilyenkor az év elején ráadásul hihetetlenül olcsó utakat is ki lehet fogni.

Itt tudtok keresgetni: http://www.tallinksilja.com/sv/


Made with Slideshow Embed Tool

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése