2009. január 16., péntek

Gyilkosság a psychiátrián

2009-01-13

Egy 52 éves férfit, akit az Örebro megyei Egyetemi Kórház Psychiátriai osztályán kezeltek, egy másik beteg meggyilkolásával gyanúsítanak.

Mindez január 5. hajnalban történt, amikor az 52 éves férfi megtámadta egy betegtársát, egy 70 éves férfit, aki olyan súlyosan megsérült, hogy január 10-én az intenzív osztályon meghalt. Az 52 éves férfit a támadást követő napon gyilkossági kísérlet alapos gyanúja miatt őrizetbe vették, jelenleg fogdában van. Miután a másik beteg meghalt, a vádat gyilkosságra módosították.

 

Jelenleg belső vizsgálat folyik.
Vizsgálat még nem zárult le, így még nem állítható az, hogy a biztonsági rutinjaink hiányosak lennének. - mondta Martin Flodin a psychiátriai osztály osztályvezető főorvosa az újságnak.
Egyenlőre nem tapasztaltunk hibát vagy hiányosságot a személyzet részéről. A betegről eddig nem tudtuk, hogy agresszív, veszélyes lenne.

Annika Lund

Eddig a cikk.
Gondolhatjátok, hogy mifelénk most elég nyugtalan a helyzet.
Jó, hogy nem én voltam az ügyeletes, aznap éjjel!
Holnap viszont az leszek. Kíváncsi vagyok milyen lesz bemenni Örebroba. Abban biztos vagyok hogy a primerjouros (benti nem szakorvos ügyletes), 5 percenként fog hívogatni.
Szegény Martin, csak január 1.-től lett  a nagyfőnök. Volt Karlskogában is osztályvezető, aztán az örebroi Karlaklinik (psychosis osztály) vezetője lett. Onnan lépett elő összmegyei nagyfőnöknek.
Átszerveztek ugyanis bennünket, de erről majd nemsokára írok részletesen.
Nekem is megvan azért a saját verzióm úgy általában a helyzetről. A konkrét esetről azonban nem tudok semmit.
Szerencsére ritkán, de ilyen esetek előfordulnak. Kizárni teljesen nem lehet, nem állhat minden beteg mellett valaki.
Az viszont nem szerencsés, hogy az első orvos akivel egy akut psychiátriai ügyeleten találkozik a beteg, legtöbbször egy teljesen tapasztalatlan AT (rezidens) orvos. Hiába van telefon végen egy szakorvos akitől tanácsot kérhet.
Pár hónapja még ezt a telefonos háttér ügyeletet is sikerült szétzilálni.
Nemsokkal később miután megjött a körlevél, hogy spórolni kell és nem szabad bérorvosokat alkalmazni, kiadták az egész szakorvosi háttérügyeletet 2 db(!!) bérorvosnak. Mi minden hónapban szorgalmasan kitöltjük a jourönskemålt (megadhatjuk, hogy mikor szeretnénk ügyelni), de a végén nem kapunk ügyeletet. Csodálkoztam is, hogy januárban és februárban is lett 1-1 ügyeletem.
Ősz óta nem pénzben, hanem szabadnapokban vettem ki, hogy kicsit többet tudjak csavarogni a családdal, ezért elég rosszul érintett a dolog.
A két bérorvos (nem helybeliek) a következőképpen osztotta fel a munkát. A hónap első felében az egyik ügyel éjjel-nappal, 15 napig megállás nélkül, a következő 15 napon pedig a másik. Hiába háttér ügyelet, azért mégis csak stresszes a dolog és sokszor ébresztik az embert.
Mikor az illetékest megkérdeztem a vezetőségben, hogy mi van a Munka törvénykönyvével, a munkaidő szabályozással, kötelező pihenőidőkkel, azt a választ kaptam, hogy ez a bérorvosokat kiközvetítő cég dolga. Ha a cég vállalja a rizikót, akkor őket (kórházi vezetőség) nem érdekli. A másik kérdésem a biztonságos betegállátásra vonatkozott, de erre semmilyen érdemi választ nem kaptam, csak a szokásos svédes hümmögést, aaa-zast.

Mielőtt írnék az átszervezésről, házifeladatként olvassátok el az írásomat az ügyeletről itt és itt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése