2008. szeptember 28., vasárnap

Svéd hangulatok

Annak idején még otthon a svéd tanfolyamon sokat hallgattunk zenét  és mi magunk is énekeltünk. Eleinte furcsa volt így felnőtt fejjel gyereknótákat énekelgetni, de igen hasznosnak bizonyult.
A svéd nyelv nagyon dallamos, amitől szép is, de nagyon nehéz is. Az intonáción áll vagy bukik, hogy megértenek vagy sem. Akkor ezt talán el sem hittük, azóta megtapasztaltuk.
Jó volt a muzsika lazításnak is, hiszen őrületes tempóban kellett haladnunk. 
Szeptember 5. én bementünk a tanterembe 0 tudással és április 11-én vizsgát kellett tenni a Göteborgs Folkuniversitét vizsgáztatója előtt. Májusban pedig munkába álltunk.
A gyerekeim időnként meglepődnek, hogy én honnan ismerem ezeket  az énekeket.
Szövegértés gyakorlására is használtuk. Megkaptuk a szöveget, igen hiányosan és
be kellett írni a hiányzó részeket.

Van kedvetek kipróbálni?
(főleg a most svédül tanulókra gondolok, de más is próbálkozhat.!) 

 

Idas sommarvisa 

Du ska inte..... det bli.....
ifall inte.... sätter fart
....sommarn och....lite somrigt.
Då kommer .........snart.
Jag....så att blommorna blommar,
jag gör hela......grön.
Och....så......sommaren kommit,
för....har just tagit bort.....
 

Jag gör mycket..... i bäcken,
så der så det...... och far.
Jag gör.....med svalor......flyger
och......som svalorna tar.
Jag gör löven.........på träden
och.....fågelbon..... och där.
Jag gör......vacker om kvällen,
för jag .....den aldelles........
 

Och....., det gör jag åt barna,
för det.....jag dom kan.....
och andra små........ saker
som passar.....barna är små
Och jag gär så roliga........
där barna kan.......omkring.
Då blir...... fulla .......sommar
och bena blir fulla  med......

(text: Astrid Lindgren) 

Egy hét múlva egy kommentben felrakom a megoldást!


   

2 megjegyzés:

  1. Hmmmm... azok a jó kis hörförstóelszék! :-) Innen Pusziljuk Ágnes tanárnőnket, aki meismertette velünk játékosan a nyelvtan köré burkolva Astrid Lindgren bűbájos mesevilágát!

    VálaszTörlés
  2. Megoldás!!!

    Du ska inte tro det bli sommar
    ifall inte nån sätter fart
    på sommarn och gör lite somrigt.
    Då kommer blommorna snart.
    Jag gör så blommorna blommar,
    jag gör hela kohagen grön.
    Och nu så har sommaren kommit ,
    för jag har just tagit bort snön.

    Jag gör mycket vatten i bäcken.
    så där så det hoppar och far.
    Jag gör fullt med svalor som flyger
    och myggor som svalorna tar.
    Jag gör löven nya på träden
    och små fågelbon här och där.
    Jag gör himlen vacker om kvällen,
    för jag gör den aldelles skär.

    Och smultron, det gör jag åt barna,
    för det tycker jag dom kan få
    och andra små roliga saker
    som passar när barn är små.
    Och jag gör så roliga ställen.
    där barna kan springa omkring.
    Då blir barna fulla med sommar
    och bena blir fulla med spring

    VálaszTörlés