2009. szeptember 3., csütörtök

Leonard Cohen bűvöletében

Nyáron amikor megtudtam, hogy Leonard Cohen Pesten fog koncertezni, azonnal tudtam, hogy repülök haza.
Mondanán, hogy nekem ő a "NAGY Ő" de sajnos ezt a kifejezést eléggé lejáratták bizonyos kereskedelmi csatornák, de tulajdonképpen ez nem is fontos most.
Szombaton Wizzair-re pattantam és irány haza. Másfél napom volt a napfényes Szegeden, édes semmittevésben.

Találkoztam ugyan evvel-avval, de csak elkeseredtem a sok panasz hallatán.
Szabolcsnak igaza lesz abban, amit a "szavazás lezárása" posztban írt, mármint hogy nem biztos, hogy marad még kolléga otthon, akihez hazamehetnénk gyógyíttatni magunkat.
Azt hallottam meg nem erősített, de eléggé tűz közeli forrásból hogy a neurológiai klinikáról 5 szakorvos megy el külföldre.


Hétfőn délután felvonatoztam Pestre (megjegyzem a vonat jegy drágább volt, mint a Budapest-Stockholm repjegyem, igaz flancoltam és intercity 1. osztályon utaztam, de akkor is)
Egy szintén Cohen rajongó barátnőm várt Zuglóban, majd megpróbáltuk megközelíteni az arénát. Nem gondoltam volna, hogy ennyi ember ismeri és kíváncsi Leonard Cohenre. Az is igaz, hogy inkább az én korosztályom képviseltette magát, de azért voltak szép számmal fiatalok is.
Az Aréna telve volt, ez 10000 embert jelent.
A koncert maga volt a csoda...
Pontosan kezdtek, semmi cirkusz, semmi felhajtás, ripacskodás. Egyszerű elegáns öltözet.
Cohen a megszokott kalapban, amit mindig levett és a mellére helyezett, ha valamelyik zenésztársa szólózott. Finoman diszkréten adta meg a tisztelet, de volt is miért. A legjobbakkal vette körbe magát.
Hogy mennyire volt megtervezve a vége, az a sok ráadás nem tudom, de az biztos, hogy 10000 ember érezte úgy, hogy ez csak neki szól. A 3. órában állva csendben hallgatta mindenki, csak számok között tört ki a vastaps.
74 évesen 3 órán keresztül szinte szünet nélkül énekelni ilyen hőfokon! Szinte hihetetlen.
Szűk 3 hónap alatt 41 koncertet ad, ez a budapesti volt a sorban a 32.-ik július 1. óta.
Olyannyira a hatása alá kerültem, hogy hazafelé még félni is elfelejtettem a repülőn, pedig szoktam.
Felírna nekem valaki úgy svédesen a FaR (fysiskt aktivitet på recept) mintájára.
Leonard Cohen koncertet receptre? Nem sokat, csak egyet minden repülés előtt, hogy ne féljek.


Aki ismeri és szereti az azért, aki nem ismeri az meg azért hallgasson kicsit bele!
Találtam a mostani turnéjáról (igaz nem a pesti) elég jó minőségű felvételeket.






Ezen a felvételen pedig bemutatkozik a csapat






www.leonardcohensite.com
www.leonardcohenfiles.com
www.sharonrobinsonmusic.com
www.dinosoldo.com
www.thewebbsisters.com
www.rafaelgayol.com
www.roscoebeck.com
www.straightaheadrecords.com/sound/artists/larsen­­_ford.html
www.myspace.com/maodeoro

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése