2011. január 15., szombat

Biztosítás, te drága!

Kedden sajnos végetért a magyarországi pihenőnk és repülőre majd autóba szálltunk. A repülőutunk szokásosan unalmasan telt, bár el kell ismerni MALÉV-val repülni azért kellemesebb mint a Wizzairrel.Ez főleg a stewardessek hozzáállásának köszönhető. Miután megtaláltuk a poggyászkiadót az Arlanda labirintusában, megkerestük az autónkat is az ún. parkolóházban (ez kicsit érdekes megfogalmazás, mert az ablakon befúj a szél, de legalább csapadék/nap ellen véd. Landolás után ca. 80 perccel el is tudtunk indulni. Úgy terveztük, hogy megállunk egy benzinkútnál némi élelmet és innivalót vásárolni. A reptérről hazafele vezető úton kb. a második benzinkútnál inditottunk támadást egy a shop ellen. A pusztítás után beszálltunk az autóba...ami induláskor elégge "köhögött" és némi füstöt eregetett. Ildikóból előtört az emberbarát és javasolta, hogy ha már úgyis égünk menjünk picit arrébb, hogy ne csináljunk görögtüzet a benzinkútból (is). "Szerencsénkre" egy pihenőhely ill. egy Mcdonalds is tartozott a benzinkúthoz így egy félreeső helyen leparkoltunk és megnéztük mi füstöl...nyilván nem láttunk semmit.
Mivel a Saabunk svéd rendszámmal van ellátva ezért egy meglehetősen drága, ám most láthatóan hasznos ún. "helförsäkring"-et (otthoni CASCO megfelelője, bár annál több) kötöttem rá, amiben többek között benne van az assistance és 3 napra a bérautó is. A netről megtudtam a kárbejelentő telefonszámát (google és iphone rocks) és rövid diskurzus után közölték, hogy jön a felmentő sereg. Pár perc múlva hívott is az assistance és némi magyarázás után beazonosította a helyet ahol megálltunk. Mi, a gyerkőcök legnagyobb örömére, beültünk a Mcdonaldsba és vártunk. A segítség ca 15-20 percen belül meg is jött, konstatálta, hogy tényleg füstöl és mondta, hogy elvontatjuk az autót, utána engem kirak az Avisnál és minden jó lesz. Így is lett, Ildikó meg a gyerkőcök ott maradtak a Mcdonaldsban, én meg mentem az assistance-al, előbb a szervízbe, majd az Avishez. Amíg odaértünk megtudtam, hogy az assistance ill. az autóbérlésről a számlát automatikusan a biztosítónak küldik, nekem különösebb teendőm egyelőre nincs.
Summa summarum; a füstölés kezdete és a bérautó átvétele között ca másfél óra telt el. Én még visszamentem a szervízhez; átpakolni a csomagjainkat, üléseket stb ill. bedobni a kocsink kulcsát, majd összeszedtem a többieket és a tervezett éjfél helyett hajnal 3-kor már itthon is voltunk.
Pénteken elautóztam Arlandastadba, útközben egyeztettem az Avis-al, hogy a szervízben hagyom a kocsit, a Saabot meg szépen elhoztam (miután kifizettem a javítást). Szóval nem bántam meg/bánom, hogy nem olcsó a biztosítás, de cserébe kapok is valamit.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése