2011. május 3., kedd

Fizet vagy nem fizet?

Tavaly írtam két (1, 2) posztot - svéd cikkekre alapozva - arról, hogyan hallgatják el az emberek elől azt a lehetőséget, hogy más EU országba is mehetnek kivizsgálásra, kezelésre.
Gondoltam teszek egy próbát. Hoztam számlát otthonról, privát rendelőből, szakorvosi vizsgálatról és vérvételről. Szépen kitöltöttem az erre szolgáló formanyomtatványt, mellékeltem a számlát és elküldtem az itteni biztosítónak, hogy térítsék meg utólag a költségeimet.
Nemsokára kaptam is választ arról, hogy beérkezett a kérvényem és majd elbírálják. Aztán jött még egy levél, amiben arról értesítettek, hogy felveszik a magyar partnerrel a kapcsolatot, ellenőrizendő amit kell.
Hónapok teltek el mire sikerült elbírálni a kérvényemet. Na ne mondjam, hogy elutasítottak, arra való hivatkozással, hogy privát rendelőben jártam, aminek nincs szerződése az állami egészségügyi ellátóval.
A fenti cikkben,egy-a FK-val szemben megnyert perben közremüködött szakértő, aki mellesleg a Svéd Külügyminisztériumban dolgozik és az EU ügyek felelőse, állította a következőt:
”Svenska patienter kan åka vart de vill inom EU och få vård antingen av landets offentliga sjukvård eller av en privat vårdgivare och få den ersatt av Försäkringskassan under förutsättning att patienten är berättigad till motsvarande vård i sitt eget hemlandsting.”
(gyakoroljátok kicsit a fordító programok használatát!)

Az elutasító levélben amit kaptam, nem volt sem ügyiratszám sem egy árva paragrafus, hivatkozás, csak bla-bla szöveg, ami szerint az ő szabályaik szerint … stb.
Na írtam nekik, hogy köszönöm ezt a baráti levelet, de sajnos nem tűnik elég hivatalosnak és nem találtam benne semmit ami bizonyítaná, hogy igazuk van, ezért nem fogadom el. és hogy a szabadságom után visszatérünk a témára.
Ma írtam egy e-mailt a nagyembernek (Thomas Allvin), hogy lenne-e olyan kedves és elküldené-e nekem az ide vonatkozó jogszabályt pontosan.
Kíváncsi vagyok válaszol-e nekem?
Majd beszámolok róla, mire jutok evvel a sóhivatallal.
Van ennek az ügynek egy másik következménye is arról is írok nemsokára.

UI: Kicsit elmaradtam az írással, mert elugrottunk Thaiföldre, az ott készült képeket jobboldalon láthatjátok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése