2011. június 9., csütörtök

Ügyeim a betegbiztosítókkal itt és ott

Ennek a kis tesztelésnek a svéd TB-nél (FK) egyéb következménye is lett.
Tudtam én azt mindig, hogy EU-n belül nem lehet az embernek két tagállamban is teljeskörű egészségügyi biztosítása. Vagy itt, vagy ott.
Amikor mi kiköltöztünk és dolgozni kezdtem, akkor azonnal kaptam svéd személyi számot, szem. igazolványt, tehát hivatalosan is svéd lakos lettem. Ez egyben azt is jelenti, hogy én és a családtagjaim teljeskörű biztosítást kaptunk.
Arra is rájöttem gyorsan, hogy az otthoni biztosításra nagyon is szükségem van. Aki olvassa a blogomat, az tudja miért, most ezt nem ragoznám.
Szégyen, nem szégyen csaltam. Havonta szépen befizettem a TB járulékot bízván benne, úgysincs megfelelő apparátusa a TB-nek hogy ellenőrizgessék a párhuzamokat. Gondoltam, amíg a pénz havonta megy nekik, addig érvényes a TAJ kártyám. Nem is tévedtem; működött a dolog. Gondolom evvel azért nem vagyok egyedül.
Amikor viszont itt beadtam egy otthon kiállított számlát utólagos kifizetésre és azt a FK otthon Magyarországon leellenőrizte, akkor rögtön kiderült a turpisság. A TB-nek leesett a húszfillér, hogy én a svédeknél vagyok teljeskörű biztosított. Kvázi magamat adtam fel, jó mi? Az az igazság, hogy erre nem gondoltam. Kaptam is a TB-től egy szép kis levelet amiben megfenyegettek, hogy amennyiben a külföldre költözésemet követően 15 napon belül nem jelentem le a megadott formanyomtatványon, hogy máshol lettem bejelentve, akkor 100 ezer FT büntit verhetnek rám. Hát meg is ijedtem nagyon és gyorsan 5 év után bejelentettem a távozásomat. Büntit nem kaptam, TAJ ugrott.






- Posted using BlogPress from my iPad


1 megjegyzés:

  1. Hát ez öngól lett :-(

    És ha én egyszerűen eljöttem, nem fizetek otthon TB-t de nem is jelentettem be semmit? Nem is tudtam, hogy van ilyen formanyomtatvány... Mondjuk magam miatt nem, de a gyerekeknek elvileg van otthon magyar lakcímük és mivel 18 év alattiak biztosításuk is. Vagy mégsem??

    VálaszTörlés