2010. augusztus 28., szombat

Legoland

Egy júniusi napon Ildikó unatkozott és ennek örömére a különböző reklámokat bújta, majd elém tolt egy újságot amiben a Stena Line "akciós" útjairól kaphat az ember tájékoztatást (vagy esetemben agyvérzést, és akkor még nem tudtam, hogy mi vár ránk).

"Kitörő" örömmel fogadtam a hírt, hogy ismét merényletet tervez a gyerkőcök és a családi kassza ellen. Pár nem túl meggyőző ellenérv bevetése után már a rendelési oldalon voltam és gondolkoztam, mennyi túlórával tudom kompenzálni a "veszteséget". Itt egy kis praktikus tanács következik, érdemes megrendelni "előre" a napszaknak megfelelő étkezést a hajón, mert úgyis elkerülhetetlen a dolog (vagy nem vagyok eléggé kőszívű), viszont rengeteg időt takaríthat meg az ember és biztos helye van (bár csak meghatározott időre).

Végül eljött a nap, a gyerekek azt hitték, hogy a Västkust-ra megyünk megint, mert megtetszett nekünk pár hete. Félúton azért elárultuk, hogy Göteborgba megyünk, hogy elérjük a Dánia felé tartó kompot. Pár órás hajókázás után Fredrikshavnban kötöttünk ki. Persze nem mi lennénk, ha nem azonnal a közeli tengerparti strandra mentünk volna. Érdemes meglátogatni, még ha nincs is jó idő, meghökkentő a pálmák látványa :).

Rövid pancsolás után elindultunk a Billund felé vezető úton, ahol 2005-ig a LEGO cég termékeinek 90%-át gyártották. Nem tudom miért, de mire eljutottunk a Kolding-ban lévő szállásunkra a halálomon voltam. Dániában élőktől/Dánia fanoktól elnézést kérek, de roppant unalmas autópályán lehet eljutni Billund felé Fredriskhavnból. Itt ismét egy tanács (nr. 2) következik; amikor terveztük az utat a viamichelinen akkor nem tűnt nagy távolságnak az a bő 260km, mert elég sűrűn vezetünk ennyit...de Ildikó - okosan - mondta, hogy inkább fizessünk ki +1 éjszakát a hotelben, de ne rögtön Legoland-ból induljunk mert hosszú lesz az út. Amikor kifizettem (némi vita után) nem gondoltam volna, hogy ennyire fogok örülni, hogy nem kell rögtön a hajóhoz indulni Legolandból.

Miután megérkeztünk a hotelbe és megcsodáltuk, kicsit csavarogtunk Koldingban és nagyon kis pofás, bájos városkának ismertük meg. Másnap aztán a kiadós reggeli terhe mellett, lassan elindultunk a végső célunk felé. Amint megszokhatáttok tőlem, nem tartok részletes élménybeszámolót, most sem teszek kivételt; szerintem mindenkinek látni kell. A szám/statisztika fetisisztáktól elnézést kérek, de - méltánytalanul - kevés adat van a wikipédiás oldalukon is. Az "eredeti" Legoland ami Billundben található, tulajdonképpen egy vidámpark, de azért a felnőtteknek is nagy élmény, ha valaki játszott már LEGO-val az egy picit ismét gyerek lesz. A következő képet az ottani hullámvasút kipróbálása idején készítették rólunk, szerintem önmagáért beszél (a látszat tökéletesen visszaadja az élményt).

Végül ismét pár jó tanács (nr 2-x):

- érdemes kisebb címletű euróval érkezni, mert lehetőség van és érdemes "kocsi"-t (mint egy bevásárló kosár) bérelni, de a bankjegyváltó automata nem tud 20-nál nagyobb bankjegyet kezelni, így semmit nem értem az 50 EUR-os bankjegyeimmel.

- mindenképpen érdemes online megvásárolni a belépőjegyet (utazási irodán keresztül), mert a 10-kor nyító park előtt hatalmas tömeg várakozik a jegypénztárnál

- a parkolásért fizetni kell, de nem helyben hanem vagy a parkban vagy a kihelyezett bodékban ahol automaták várnak. DE ha nem működik a bankkártya elfogadás akkor pánik van, tehát érdemes a parkban távozáskor kifizetni!

- attól függően, hogy hol szállt meg az ember, érdemes elindulni idejében mert nem elég 8 óra (10:00-18:00), hogy mindent megnézzen és kipróbáljon az ember.

- aki nem szeret autót vezetni az eljuthat Billundbe repülővel is (tudtátok, hogy a csődbement Sterling ismét működik és ide is van járata?)

Amint a poszt elején irtam, nem tudtuk, hogy veszteség fog érni bennünket pár nap múlva, így Ildikó remek képei helyett az enyémekkel kell beérjétek.